ایران صدا
صدای جمهوری اسلامی ایران

جانشین روابط عمومی كل سپاه گفت: اگر تصویر با شكوهی از قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران نزد افكار عمومی داخل و خارج داریم، بخش اعظم آن مرهون تلاش هوشمندانه ای است كه در حوزه انعكاس این اقتدار توسط اصحاب رسانه رقم خورده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، یدالله ربیعی جانشین روابط عمومی كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی درباره برگزاری دو سالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح، گفت: موضوع روابط عمومی و رسانه در مجموعه سپاه پاسداران از همان روزهای نخستین دستور حضرت امام (ره) مبنی بر تشكیل این نهاد مردمی و انقلابی، به عنوان یكی از اركان سازمانی مورد اهتمام و توجه قرار داشته است و تا امروز به رغم برخی مشكلات و كمبودها، به مسئولیت‌های خطیر خود در حوزه‌های مأموریتی كه در حقیقت ایجاد پل ارتباطی با جامعه و افكار عمومی و انعكاس مواضع، كاركردها و عمل كرده است.

وی افزود: امروزه قدرت كشورها و جوامع، بویژه نیروهای مسلح، در حوزه افكار عمومی قابل تعریف است كه بخش مهم آن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و بسترهای تعامل با افكار عمومی و جامعه هدف پدیدار و در معرض قرار می‌گیرد.

جانشین روابط عمومی كل سپاه با اشاره به نقش رسانه و روابط عمومی سازمان‌های نیروهای مسلح در ترسیم قدرت دفاعی و بازدارنده كشور، تصریح كرد: اگر امروز تصویر با شكوهی از قدرت بازدارندگی كم‌نظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نزد افكار عمومی داخل و خارج به‌ویژه نزد دشمنان داریم، بخش اعظم آن مرهون تلاش هوشمندانه و هنرمندانه‌ای است كه در حوزه انعكاس این اقتدار و قدرت توسط اصحاب رسانه و روابط عمومی‌های نیروهای مسلح رقم خورده است.

ربیعی با اشاره به روند تاریخی فعالیت‌های روابط عمومی این نهاد، خاطرنشان كرد: سپاه در چند دوره‌ای كه شاهد تغییر و تحول ساختاری و سازمانی به ویژه در حوزه روابط عمومی بوده، از فرصت‌ها و ابزارهای متعدد و متناسب با شرایط و مقتضیات روز استفاده كرده است تا اقتدار مردم‌پایه سپاه را حتی فراتر از حوزه‌های دفاعی نشان دهد.

وی با اشاره به مطالبات و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از مسئولین رسانه‌ها و امور ارتباطات در عرصه تولید محتوا و جهاد تبیین و حساسیت دشمن روی برخی از كلمات و اسامی گفت: از كانون‌های تمركز جنگ تركیبی امروز دشمن در فضای رسانه‌ای، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ لذا براساس رهنمودهای حكیمانه و راهبردی معظم‌له، بهبود روندها و كیفیت اطلاع‌رسانی مواضع و عملكردها و ارتقای ظرفیت‌های پاسخگویی و اقناع افكار عمومی با تولید محتوای فاخر، منطقی، باورپذیر و واقع‌بینانه، جلوه‌ای از جهاد تبیین در عرصه خنثی‌سازی هدف دشمن در جنگ تركیبی و هجمه رسانه‌ای دشمن علیه سپاه است كه با جدیت نصب‌العین خانواده بزرگ روابط عمومی سپاه قرار دارد.

ربیعی در پایان با قدردانی از اهتمام و نقش‌آفرینی‌های اصحاب رسانه در راستای انعكاس درست و واقعی كاركردهای سپاه تصریح كرد: ما امروز با رسانه‌های دیداری، نوشتاری، شنیداری و مجازی در تعامل هستیم و سعی و تلاش همكاران بر این است كه با نگاه و رفتار حرفه‌ای و متناسب با ذائقه مخاطبان مواضع، عملكرد، دستاوردها و توانمندی‌های سپاه كه موجب افتخار و ایجاد بازدارندگی برای كشور می‌شود را در معرض قضاوت افكار عمومی قرار دهند.

پایان پیام/

مرتبط با این خبر

  • آیت‌الله جنتی: دهه فجر فرصت تعمیق وحدت در كشور است

  • رحمانی: قلم جلال آل‌احمد به عنوان ادبیات انقلاب، حساسیت ساواك را برانگیخت

  • فرمانده كل سپاه : امام خمینی(ره) اعتبار ملی و مذهبی را به ملت ما بازگرداند

  • 5 ویژگی سیاست‌ورزی در مكتب امام خمینی(ره)

  • شهردار تهران: مولود انقلاب اسلامی، خودباوری مبتنی بر عقلانیت و معنویت است

  • فرزند كدام شهید در 12 بهمن به امام خیر مقدم گفت؟/ خفقان پهلوی برای كودكان 12 ساله

  • سرلشكر باقری: شاعران حوزه دفاع مقدس و مقاومت، پیشگامان جهاد تبیین هستند

  • ایران عضو سازمان توسعه زنان سازمان همكاری اسلامی می‌شود

  • نقش مباشر و تسهیل‌گر دولت در ساخت مسكن

  • رئیس ستاد مركزی دهه فجر: «ایران استوار، 44 سال افتخار» شعار دهه فجر امسال/ اجرای 60 هزار برنامه مشترك استانی و ملی